Deze subsidies zijn er voor jou!
De grafimediabranche kent veel subsidieregelingen. Allen hebben als doel de ontwikkeling van medewerkers in de branche een impuls te geven. Al deze regelingen zijn in een handig overzicht geplaatst. Zo biedt het A&O Fonds Grafimediabranche onder andere subsidie voor printmedia opleidingen, de BBL opleiding voor het stimuleren van nieuwe instroom, de opleiding praktijkopleider en de begeleidingstaken van een praktijkopleider. Leden van KVGO ontvangen hiervoor 40% subsidie.
Lees meer »Grafimediabedrijven krijgen ondersteuning bij verloop, verzuim, leiderschap en ontwikkeling
Een nieuwe campagne van het A&O Fonds Grafimediabranche zet de spotlights op ziekteverzuim, personeelsbehoud, leiderschap en ontwikkeling in de grafimediabranche. Het A&O Fonds Grafimediabranche wil met de campagne drukkerijen, verpakkingsfabrikanten, signmakers en andere grafische bedrijven stimuleren om concreet aan de slag te gaan met duurzame inzetbaarheid. Tot en met eind 2025 is hiervoor nog subsidie beschikbaar.
Lees meer »Extra subsidie voor veel grafische opleidingen
Heb jij medewerkers in je bedrijf die hun vakkennis willen vergroten of een diploma willen halen? Dan kun je in 2024 en 2025 op veel opleidingen en cursussen 30% extra subsidie krijgen. Het A&O Fonds Grafimediabranche heeft hiervoor een grote subsidie binnengehaald bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW). Het gaat om de ESF+ subsidie, een regeling die financieel gesteund wordt door de Europese Unie.
Lees meer »Grafimediabranche voelt afkoelende economie in 2023
Bedrijven in de grafimediabranche boekten in 2023 een gezamenlijke omzet van 3,66 miljard euro. Dat is bijna 2 procent minder dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit de nieuwe editie van Grafimedia in cijfers (geactualiseerde editie), een publicatie van GOC in opdracht van het A&O Fonds Grafimedia.Een kanttekening bij de cijfers is dat 2022 nog een ongekend goed jaar was voor drukkerijen, verpakkers en andere grafische bedrijven. “Vorig jaar waren de omstandigheden juist pittig. D
Lees meer »Met Video Ads de strijd aan om talent voor de grafimediabranche
Een online platform en een bijbehorende social media campagne met korte filmpjes moet jongeren gaan enthousiasmeren om aan de slag te gaan in de grafimediabranche. Het compleet vernieuwde Indruk.nu werd afgelopen week gelanceerd. Op de website ontdekken jongeren wat er komt kijken bij het maken van bijvoorbeeld een frisdrankblikje, een pak hagelslag en een magazine. Hoe je dat mooie vak leert?
Lees meer »