ga jij het maken in de grafimedia. Zoek een baan op Logo indruk
zoeken

Het is een win-winsituatie

Duurzame inzetbaarheid. Het is al bijna een containerbegrip, dus wat is het nu eigenlijk? Een duurzaam inzetbare medewerker is gezond, energiek, gemotiveerd en vakbekwaam, nu en in de toekomst. Belangrijk want deze medewerkers presteren beter, zijn minder ziek, stappen minder snel over en zijn klaar voor de toekomst. PRINTmatters sprak met Fianne Stroeken van GOC en met twee drukkerijen over het onderwerp. Het programma Create your future gaat over duurzame inzetbaarheid.

Lees meer »

Hoogste omzet in vijf jaar tijd voor grafimediabranche

Bedrijven in de grafimediabranche boekten in 2022 een gezamenlijke omzet van bijna 3,5 miljard euro. Dat is ruim 11,5 procent meer dan het jaar ervoor. De brancheomzet is daarmee zelfs iets hoger dan voor de coronapandemie. Dat blijkt uit de nieuwe editie van Grafimedia in cijfers, een publicatie van GOC in opdracht van het A&O Fonds Grafimediabranche. Een deel van de omzetstijging wordt veroorzaakt doordat grafimediabedrijven de gestegen kosten voor onder meer energie, papier, karton en inkt...

Lees meer »

Grafimediabedrijven dreigen subsidie mis te lopen

Honderdduizenden euro’s die bedoeld zijn om grafisch medewerkers gezond te houden of te ondersteunen in hun ontwikkeling, zijn nog altijd niet benut. De klok tikt, waarschuwt het A&O Fonds Grafimediabranche. Aan het eind van 2023 vervalt namelijk de hiervoor bestemde subsidieregeling. Het gaat om de MDIEU-regeling voor werkgevers in de grafimedia-, zeefdruk- of signbranche. D

Lees meer »

Zorgen over prijsdruk en krappe arbeidsmarkt in grafimediabranche

Grafimediabedrijven zagen in de loop van 2021 hun omzet herstellen van de coronalockdowns. Toch blijven er zorgen in de branche, bijvoorbeeld door de sterke prijsconcurrentie en het gebrek aan vakkrachten. Dat blijkt uit economisch onderzoek van GOC, uitgevoerd in opdracht van het A&O Fonds Grafimediabranche. De totale netto-omzet van grafische bedrijven in Nederland kwam vorig jaar uit op bijna 2,9 miljard euro.

Lees meer »

BBL leerlingen gezocht

Social media campagnes zetten we al geruime tijd in om nieuwe medewerkers te werven voor grafimedia bedrijven. Nieuw is het ‘We want you’ filmpje dat op dit moment via de wervingscampagnes wordt verspreid. Met korte teksten en aansprekend beeld wordt de toekomstige medewerker geprikkeld zich te melden. Natuurlijk kunnen ook medewerkers die al even werkzaam zijn voor de BBL opleiding aangemeld worden. De nieuwe BBL opleiding start in januari 2023. Via

Lees meer »

Het A&O Fonds Grafimediabranche 

heeft een brede doelstelling voor de aangesloten leden. De doelstelling bestaat uit:

• het verrichten van activiteiten op het gebied van onderwijs en ontwikkeling voor (potentiële) werknemers inde grafische sector

• het verrichten van activiteiten op het gebied van de arbeidsmarkt in de grafische sector waaronder begrepen het stimuleren van het aanbod van werknemers in de grafische sector.

• het mede-financieren van nationale en internationale subsidiabele activiteiten op het gebied van arbeidsmarkt bevorderende activiteiten